Café de la Plage (2001)

Alternatieve titel: Beach Cafe

Frankrijk

geregisseerd door Benoît Graffin
met Jacques Nolot, Ouassini Embarek en Leïla Belarbi

Tanger, Marokko. Driss, een aantrekkelijke jonge Marokkaan leidt een onafhankelijk leven. Hij woont in zijn oude auto en heeft af en toe rare baantjes om te overleven; rondrijden en vis of tweedehands spullen verkopen. In zijn vrije tijd is hij meestal op het strand te vinden met zijn vriendinnetje Betsoul. Op een van zijn rondes komt Driss terecht bij een vervallen cafeetje op een rustig en prachtig verlaten strand. Hij raakt geïntrigeerd door de eigenaar van het café, Fouad, een geheimzinnige man van middelbare leeftijd met een zwak voor vrouwen. Driss probeert een vriendschap aan te knopen met de afstandelijke Fouad door hem kleine cadeaus aan te bieden. Driss' vrienden waarschuwen hem geen tijd te verspillen aan Fouad, maar de jonge Marokkaan wil per sé vechten voor de vriendschap. Fouad vindt dat Driss zich te gedienstig opstelt en stelt zijn mannelijkheid in twijfel. Ondertussen moedigt Betsoul Driss aan om met andere vrouwen te slapen. Al snel raakt Driss verstrikt in complexe tegenstellingen.