Girl of the Rio (1932)

Alternatieve titel: The Dove

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Herbert Brenon
met Dolores del Rio, Leo Carrillo en Norman Foster

In Mexicana, Mexico, net over de Amerikaanse grens, trekt de mooie cafézangeres Dolores met de bijnaam ‘The Dove’, de aandacht van de zeer rijke Don Jose Maria Lopez y Tostado. Hij schept tegen haar op dat hij de beste caballero is van heel Mexico. Don Jose is gewend te krijgen wat hij wil en hij is in eerste instantie dan ook verrast door de afwijzing van Dolores. Ze vertelt hem, dat ze een jaloerse vriend heeft, die ook nog eens een goede schutter is. Don Jose, die op een enorme haciënda woont in het zuiden, is echter vastbesloten om de maagd Dolores te veroveren.