Shannon's Rainbow (2009)

Alternatieve titel: Amazing Racer

Familie / Drama

geregisseerd door Frank E. Johnson
met Julianne Michelle, Daryl Hannah en Louis Gossett Jr.

Na de plotselinge dood van haar vader staat een tienermeisje er alleen voor. Haar huisarts vertelt haar dat haar moeder, die ze nooit gekend heeft, nog leeft. Wanneer ze haar gaat opzoeken, raakt ze bevriend met een paardentrainer. Ze komt er achter dat ze met het verzorgen van het paard haar trauma kan overwinnen. Samen beginnen ze vele paardenraces te winnen waardoor de favoriete paarden, eigendom van de egocentrische Mogul, van streek raken.

trekt de gaten in je kiezen, zo mierzoet is dit "drama"

avatar van missy85
Hij was wel leuk!

avatar van laurel
Toch knap dat een redelijk goed verhaal zó neergehaald kan worden door slecht acteer werk.
Eigenlijk is 1,5 ster nog teveel, maar ik ga er maar vanuit dat de bedoeling goed was.
Als je van paardenfilms houdt is "Seabiscuit" een aanrader. Seabiscuit

Prima film en daarbij ben ik totaal geen fan van paardenfilms de film kijkt lekker weg en Daryl Hannah is bijna onherkenbaar naast boven genoemde cast ook nog rollen van Jason Gedrick, Michael Madsen, Eric Roberts, Joanna Pacula, Steve Guttenberg en good-old Charles Durning.
De film komt trouwens uit 2009 met de titel Shannon's Rainbow (2009) - imdb.com de correctie is ingestuurd.