• 8.302.676 stemmen

Genre: Familie / Drama

Alternatieve titel: Amazing Racer

Geregisseerd door: Frank E. Johnson

Met onder meer: Julianne Michelle

IMDb beoordeling: 5,5 (723)

• Google Play Bekijk via Google Play
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Shannon's Rainbow

Na de plotselinge dood van haar vader staat een tienermeisje er alleen voor. Haar huisarts vertelt haar dat haar moeder, die ze nooit gekend heeft, nog leeft. Wanneer ze haar gaat opzoeken, raakt ze bevriend met een paardentrainer. Ze komt er achter dat ze met het verzorgen van het paard haar trauma kan overwinnen. Samen beginnen ze vele paardenraces te winnen waardoor de favoriete paarden, eigendom van de egocentrische Mogul, van streek raken.

image

avatar van bizhub

bizhub

trekt de gaten in je kiezen, zo mierzoet is dit "drama"

avatar van missy85

missy85

Hij was wel leuk!

avatar van laurel

laurel

Toch knap dat een redelijk goed verhaal zó neergehaald kan worden door slecht acteer werk.

Eigenlijk is 1,5 ster nog teveel, maar ik ga er maar vanuit dat de bedoeling goed was.

Als je van paardenfilms houdt is "Seabiscuit" een aanrader. Seabiscuit

stinissen (crew films & series)

Prima film en daarbij ben ik totaal geen fan van paardenfilms de film kijkt lekker weg en Daryl Hannah is bijna onherkenbaar naast boven genoemde cast ook nog rollen van Jason Gedrick, Michael Madsen, Eric Roberts, Joanna Pacula, Steve Guttenberg en good-old Charles Durning.

De film komt trouwens uit 2009 met de titel Shannon's Rainbow (2009) - imdb.com de correctie is ingestuurd.

avatar van IceTigerGhost

IceTigerGhost

Door het script doet de film wat denken aan 'The Horse Whisperer', maar dan zonder Robert Redford, Kristin Scott Thomas en Scarlett Johansson. In de plaats zijn er Eric Roberts, Daryl Hannah en Claire Forlani, en dat zegt al veel. En Shannon's Rainbow is inderdaad een pak minder dan eerder genoemde film, hoewel beide toch niet echt met elkaar vergeleken kunnen worden. Shannon's Rainbow is immers eerder een familiefilm, en valt ondanks zijn gebreken finaal toch nog best mee.