Broadway Hostess (1935)

1 stem

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Frank McDonald
met Wini Shaw, Genevieve Tobin en Lyle Talbot

Winnie Wharton krijgt op aandringen van Ted ‘Lucky’ Lorimer een auditie om te zingen in de nachtclub ‘Intime’. Met Tommy Blake als haar pianist, wordt ze een grote hit. Tommy wordt verliefd op Winnie, maar omdat hij voelt dat ze op Lucky valt, die haar manager is geworden, blijft hij stil. Lucky zegt dat hij niet wil trouwen, maar eigenlijk heeft hij zijn zinnen gezet op de rijke Iris Marvin. Iris wijst hem echter afwijst vanwege het verschil in hun vermogen. Lucky opent daarop een gokhuis om rijk te worden.

avatar van Dutchfan
De actrice/zangeres Wini Shaw is geen bekende naam in de filmgeschiedenis, toch heeft ze wel filmgeschiedenis geschreven door haar hoofdrol in een van de beste en meest legendarische musical-nummers aller tijden het "Lullaby Of Broadway" -nummer uit de musical "Gold Diggers of 1935" ,waar ze niet alleen de hoofdrol speelde,(in het musicalnummer) , maar ook het titelnummer zong.

Dat nummer won ook nog eens terecht een Oscar als beste Musical-nummer van 1935 en staat nog steeds als een huis.

Na deze film wilde men bij Warner Bros gaan kijken of ze ook niet een grote rol in een film aankon en het antwoord was "niet echt".

Ze is zeker charmant en zingt ook nog eens goed,maar als actrice was ze niet zo goed en ook had ze niet echt "Star-quality".

"Broadway Hostess" vond ik dan ook maar een middelmatige film,met een zwak liefdesverhaal en flauwe humor.

De liedjes zijn wel goed en ondanks dat ze geen ster werd, is het toch leuk om Wini een hoofdrol te zien spelen.

Er zit ook een grappig musicalnummer in met de Busby Berkeley-danseressen die een dans doen in een glas Champagne, erg orgineel!