Here I Am a Stranger (1939)

geregisseerd door Roy Del Ruth
met Richard Greene, Richard Dix en Brenda Joyce

De ongelukkige Clara neemt haar zoon David mee naar Engeland en laat haar man en alcoholist Duke Allen in Amerika achter. In Engeland wil Clara een nieuwe leven beginnen. Ze ontmoet een rijke Engelsman, waarmee ze trouwt. De tijd verstrijkt. David groeit op en hij wil terug naar de Verenigde Staten om meer over zijn vader te weten te komen. Omdat Davids vader een atletische held was op school, wordt hij liefdevol herdacht. De nieuwsgierige David begint na het aanhoren van alle lof over zijn vader een zoektocht naar hem.