Raiders of the South (1947)

Western

geregisseerd door Lambert Hillyer
met Johnny Mack Brown, Evelyn Brent en Raymond Hatton

De voormalige officier van de Zuidelijken, Johnny Brownell, is nu een federaal agent. Johnny wordt tijdens de wederopbouwjaren naar Texas gestuurd om bewijsmateriaal te verzamelen tegen een bende overvallers, die het leven van de plaatselijke fortuinzoekers van de Noordelijken moeilijk maken. Johnny redt het leven van Shorty Kendall, een onaangepaste rebel, die op het punt stond te worden opgehangen. Johnny wint daardoor de dankbaarheid van de weduwe Belle Chambers, wiens echtgenoot werd gedood tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog en die sindsdien alle Yankees haat, en die aan het hoofd van een bende overvallers blijkt te staan.