Nie Wieder Schlafen (1992)

Alternatieve titels: Nie Wieder Schlafen - Nie Mehr Zurück | Never Sleep Again

Duitsland

geregisseerd door Pia Frankenberg
met Lisa Kreuzer, Gabi Herz en Christiane Carstens

De avonturen van drie vriendinnen. Rita (Lisa Kreuzer), alleenstaand en in de veertig, de dertigjarige Roberta (Gabi Herz), die getrouwd is en een kind heeft en Lilian (Christiane Carstens). Ze zijn in Berlijn vanwege de trouwdag van een vriendin. De bruiloft speelt zich af op een stoomboot die over de rivier Spree vaart. Rita’s ontmoeting met een vroegere vriend zorgt ervoor dat het feest voor hun sneller eindigt dan gepland. Gestrand op de oever van de rivier komen de vrouwen tot bezinning en maken plannen om hun levens voorgoed te veranderen.