Shooting Stars (1928)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Western

geregisseerd door Anthony Asquith en A.V. Bramble
met Annette Benson, Brian Aherne en Donald Calthrop

De acteurs Mae Feather en Julian Gordon treden samen op als echtpaar. Aan hun teamverband komt een eind, wanneer Julian ontdekt dat Mae een affaire heeft met de filmkomiek Andy Wilks. Mae bedenkt een plan om Julian te doden. Ze wil een echte kogel in een neppistool doen, die op Julian zal worden afgevuurd tijdens het maken van hun nieuwe film 'Prairie Love'.

Liefdesdrama waarbij in minstens twee lange scènes zelfs Hitchcock geen betere spanning en suspens had kunnen creëeren. Beslist uitstekend werk van het duo Asquith-Brambie.
Film neemt ons mee naar de sets bij het maken van een western. Uit het tijdperk van de stille film, zijn de werkmethodes en het filmmateriaal toch wel interessant om zien.
Wat acteren betreft, zeker geslaagd bij het weergeven van emoties, zonder veel overdaad