Jede Menge Kohle (1981)

West-Duitsland

geregisseerd door Adolf Winkelmann
met Detlev Quandt, Uli Heucke en Tana Schanzara

Pitman Katlewski, mijnwerker van beroep, is voor in de 20 en zit opgezadeld met een dodelijk saai leven: een vrouw, een klein appartement, mooie woonkamermeubels en 9150 Duitse mark aan schulden, te betalen voor de eerste van de maand. Op een dag op het werk, loopt hij kilometers ondergronds om een andere uitgang te nemen en besluit dat hij niet meer terugkeert naar zijn vervelende, dagelijkse sleur Hij raakt bevriend met de onconventionele Uli, die hem onderdak aanbiedt. Zijn tweede leven kan beginnen. Er zit nog wel een nadeel aan zijn huidige situatie: zijn schulden moeten nog steeds worden afbetaald. Katlewski probeert op een snelle manier geld te verdienen en koopt zichzelf een kettingzaag.