Yulu (2011)

China
Documentaire

geregisseerd door Shi-Zheng Chen, Tao Chen, Zhangke Jia, Fang Song, Chui Mui Tan, Zizhao Wang en Tie Wei

Zhang Ke Jia verzamelde zes jonge regisseurs om twaalf kortfilms te maken over evenzoveel buitengewone mensen in hedendaags China. Onder hen zijn kunstenaars, een onderzoeksjournalist, een milieuspecialist en een zakenman die werkt in de makelaardij. Allen zijn ze onder de veertig en in staat te leven zoals zij dat willen. De documentaire kondigt van de ene kant de komst van een nieuwe generatie aan, anderzijds is het onbedoeld een passend commentaar op Andy Warhols grote profetie: ''In de toekomst zal iedereen zijn of haar vijftien minuten van roem krijgen.''