Schenk Mir Dein Herz (2010)

1 stem

Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Nicole Weegmann
met Peter Lohmeyer, Mina Tander en Paul Kuhn

Alexander Ludwig, een 48-jarige succesvolle variétézanger, lijdt als gevolg van een infarct aan geheugenverlies. Hij weet niks meer over de laatste tien jaar van zijn leven en herkent zelfs zijn knappe vrouw Maria niet meer. In de revalidatie-kliniek maakt Alexander kennis met Heinrich, een jazzpianist die voor de helft verlamd is. Met twee andere gehandicapten heeft hij een jazzbandje op poten gezet...

avatar van Brix
Zwakke film, met matig tot slecht acteerwerk van hoofdrolspelers Lohmeyer en Mina Tander.

De bejaarde Paul Kuhn, in feite geen acteur, maar een welhaast legendarische Duitse top jazzmusicus, doet beiden verbleken met zijn naturel.

Een hoop gedoe rond "muzikant" Alexander Ludwig, en zijn vriendin Maria, die met een nieuwe band van start willen gaan.
Grootste hindernis is echter het gebrek aan muzikaal talent van zowel de acteur als ook de actrice in kwestie.
Tenenkrommend slecht gezang van beiden.
Men had er beter aan gedaan een paar echte muzikale talenten naast Kuhn te zetten, en daarmee de zaak geloofwaardiger te maken.

Nu werd het twee keer niks.

Toch nog twee sterretjes, voor Paul Kuhn.