Baat Seng Bou Hei (2012)

Alternatieve titel: All's Well, Ends Well 2012

Hongkong

geregisseerd door Hing-Ka Chan
met Donnie Yen, Lynn Hung en Louis Koo

Een bijzondere website brengt vier koppels bij elkaar. Allereerst is er Carl Tam, een voormalig lid van een jaren '90 jongensgroep die besluit om Chelsia, een uitgerangeerde popster, te helpen. Ze geven zich op voor een auditie van een musical. Vervolgens valt bouwvakker Kin als een blok voor de mooie fotografe Julie, die op haar beurt moeite heeft met hun verschillende achtergrond. Het derde koppel wordt gevormd door een advocaat gespecialiseerd in scheidingen. Hij is vervreemd van zijn vrouw en dochter en gaat daarom akkoord met het voorstel van Cecilia om haar vervang-vader te spelen. Cecilia heeft nog een week om te trouwen om recht te hebben op haar deel van een erfenis en heeft iemand nodig die haar helpt bij het kiezen van de juiste man. Als laatste stemt Hugo toe een blinde ballerina te daten. Hugo is echter erg onzeker over zijn uiterlijk en maakt haar wijs dat hij een enorm knappe man is.

Dan toch vooral gezien omdat Yen een hoofdrol had.

Oertypische HK film die vooral door z'n concept lokaal aanslaat geloof ik. Geen idee hoeveel edities er al zijn van deze film, volgens mij hebben de aparte delen ook niet erg veel met elkaar te maken behalve dan dat ze allemaal toegankelijke stervehikels zijn die enkel dienen om de lokale HKer met een lach het nieuwe jaar in te sturen.

Echt geweldig is het in ieder geval niet. Het oogt wel duur en er komen veel bekende gezichten voorbij, maar de humor is érg braafjes, overacting lijkt noodzakelijk om mee te mogen doen en de muziek is nogal fout. Zelfs wanneer het bedoeld fout is.

Maar het jammerst is nog wel dat die twee uur duurt. Kap er gewoon één verhaaltje uit (aangezien ze toch niks met elkaar te maken hebben) en je houdt een veel vlottere film van 90 minuten over. Nu duurt het gewoon te lang.

Echt vervelend is het niet, maar je moet al hard je best doen om een week later nog te weten waarover de film nu net weer ging.