• 8.292.718 stemmen

Shojo Hanbun to Zero Otoko (2011)

Komedie | 105 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titel: Zero Man vs. the Half Virgin

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Sakichi Satô

Met onder meer: Chihiro Itakura, Hiroshi Yamamoto en Miho Hoshino

IMDb beoordeling: 6,2 (17)

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Shojo Hanbun to Zero Otoko

Kenichiro heeft een probleem. Hij wordt wakker in een politieuniform en herinnert zich niet wie hij is. Erger is nog, dat hij bij mensen vreemde nummers op hun hoofd ziet, echter alleen als hij een erectie heeft. Nu moet hij uitvinden wat deze mysterieuze getallen te betekenen hebben, vooral omdat op zijn eigen hoofd het een ontsierende cijfer nul prijkt.

Onderhond

Lollig!

De man de ooit Tokyo Zombie maakte. Het is duidelijk dat het filmklimaat in Japan sindsdien serieus veranderd is. Deze Zero Man is een film uit hetzelfde hoekje, maar oogt een stuk goedkoper en kent een minder bekende cast.

Maar qua concept wordt er niks ingeboet. Met stijgende verbazing heb ik zitten kijken naar het steeds gekker wordende plotje. Het slaat werkelijk nergens op, maar het werkt wel aardig op de lachspieren.

Acteerwerk is leuk, vooral het hoofdpersonage doet het goed. Beetje over-the-top uiteraard, maar wel met veel overgave gebracht. De rest is wel een beetje aan de goedkope kant allemaal. Zeer matig camerawerk en de soundtrack kan ik me zelfs al niet meer herinneren, het is toch best spijtig dat er voor dit soort filmpjes tegenwoordig geen groter budget is weggelegd.

Anderzijds hebben comedies daar het minst onder te lijden en deze film komt er dan ook wel mee weg. Eens kijken of ik Sato z'n andere films ergens te pakken kan krijgen, want de man heeft best talent voor comedy.