Les Yeux l'Un de l'Autre (2006)

Alternatieve titel: I'll Be Your Eyes, You'll Be Mine

Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Keja Kramer

De in 1999 overleden filmmaker Robert Kramer was een uiterst strijdbare man. Zijn dochter Keja Kramer kijkt in de vorm van een denkbeeldige dialoog terug op de relatie met haar vader, en schetst een heel ander beeld van hem dan het negatieve imago dat hij onder Amerikanen heeft. Ze spreekt met mensen die de filmmaker goed hebben gekend en doorsnijdt die interviews met materiaal uit zijn persoonlijke archief. De hele film door wordt zijn gecompliceerde, aandoenlijke persoonlijkheid door zijn dochter voelbaar gemaakt. Ze gaat zelfs zo ver dat ze zijn kleren aantrekt. En ze filmt hem als hij al dood is.