Grab (2011)

Documentaire

geregisseerd door Billy Luther
met de stem van Parker Posey

'Grab' is een intiem portret van de niet veel gedocumenteerde 'Grab Day' in de gemeenschappen van de Indiaanse Laguna Pueblo-stam. Op de jaarlijkse 'Grab Day' gooien de inwoners water en voedsel vanaf de daken van hun huizen naar de mensen die op straat staan. Het is een gebed van de gehele gemeenschap van overvloed, dank en vernieuwing. 'Grab Day' staat op het kruispunt van de traditionele inheemse Indiaanse en de moderne westerse culturen. De film volgt drie families, die zich voorbereiden voor het jaarlijkse evenement. Een kroniek van hun leven in de aanloop naar deze dag.