Longue Peine (2011)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Christian Bonnet
met Romane Bohringer, Bruno Todeschini en Francis Renaud

Drie gevangenen nemen een verpleegster en twee bewakers in gijzeling in een gevangenis. Als ruil voor hun bevrijding vragen ze een auto en geld. Een fictief verhaal, dat is geïnspireerd op de bloedige gijzeling in de gevangenis van Clairvaux, Frankrijk, in 1971.

Film over een poging tot ontsnapping uit de gevangenis met gijzelneming.
Zou geïnspireerd zijn op ware gebeurtenissen, al laat de aftiteling het woord "fictie" vallen.
Belangrijk punt in de film is hoe de onderhandelaars het moeilijk hebben om tot een concensus te komen over de aanpak van het probleem en hierbij een niet zo menselijk fraai middel aanwenden.
Behoorlijk acteerwerk.