Africa Adventure (1954)

Documentaire

geregisseerd door Robert C. Ruark
met Robert C. Ruark, Harry Selby en John Sutton

De columnist, oorlogscorrespondent, wereldreiziger en schrijver Robert C. Ruark wil 'Opvolger' van Lowell Thomas toevoegen aan zijn geloofsbrieven. Daarnaast wil hij materiaal verzamelen voor zijn boek 'Something of Value'. Ruark neemt verlof en hij gaat op safari in Afrika. Hij vertrekt vanuit Nairobi in Kenia en zet vanuit Brits Oost-Afrika de safari voort naar de noordelijke grens. Ruark filmt de inboorlingen, neemt hun gewoontes door en gaat op jacht naar groot wild, zoals olifanten en neushoorns. Tussendoor worden inheemse dansen getoond.