Blind Corner (1965)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Lance Comfort
met William Sylvester, Barbara Shelley en Elizabeth Shepherd

Ann Gregory is de vrouw van een blinde, maar succesvolle componist Paul Gregory. Ze heeft in het geheim een affaire met de jonge met problemen worstelende kunstenaar Rickie Sheldon. Als een excuus om meer tijd met haar minnaar te kunnen doorbrengen, stelt Ann haar man voor hem in te huren om haar portret te schilderen. Paul stemt toe maar verneemt van zijn beste vriend Ronnie Carroll dat hij Ann zag dineren met Rickie in een restaurant en dat ze er uitzagen als een verliefd koppeltje. Ondertussen vertelt Ann aan Rickie dat ze - om hun huidige levensstijl te behouden -haar man maar beter kunnen vermoorden door hem van het balkon van hun flat te duwen als hij teveel gedronken heeft zodat het op een ongeluk lijkt.

avatar van Darbie
Geheel opgenomen tussen goedkoop boordkarton en voor een Britse film leek het teveel op een Hollywoodsoapie.

Slecht.