Waga Kokoro no Ginga Tetsudo: Miyazawa Kenji Monogatari (1996)

Alternatieve titel: Night Train to the Stars

Japan

geregisseerd door Kazuki Ohmori
met Naoto Ogata, Tetsuya Watari en Maki Mizuno

Iwate. Kenji is een onverbeterlijke idealist. Hij en zijn vriend Hosaka hebben zich voorgenomen om de boeren te helpen en hun hoop op een beter leven te verwerkelijken. Het idealisme van de twee botst met de realiteit. Kenji strijdt met zijn vader en Hosaka wordt door zijn revolutionaire plannen van de school weggestuurd. Kenji wordt een gelovige aanhanger van de Lotos- Sûtra en reist naar Tokio om het Nichiren-boeddhisme te verbreiden. Ook Hosaka probeert hij te overtuigen, met als gevolg dat hij breekt met Kenji. Wanneer Kenji naar Iwate terugkeert, stort hij zich op het dichten.