Bar25 (2012)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Britta Mischer en Nana Yuriko
met Steffi Lotta, Quentin Tarantino en Klaus Wowereit

Ver weg van de maatschappelijke conventies en normen, werd de technoclub Bar25 de smeltkroes van waaruit een typische Berlijnse cultuur ontstond. De film volgt de oprichters van Bar25, vier jonge mensen die door hun ongedwongen manier van leven, muziek, individualiteit en nooit eindigende energie, een verwilderd stuk land naast de rivier Spree, veranderen in een muzikale fantasiewereld. Maar als het gewone dagelijkse leven en de bemoeienissen van de Duitse politiek doordringen in Bar25 worden de zaken er niet gemakkelijker op. De film toont de diversiteit, eigenzinnigheid en creativiteit van Berlijn en wat nodig is om een schijnbaar utopische wereld te maken.

De volledige titel is Bar 25 – Tage außerhalb der zeit! Een zeer boeiende documentaire met een erg goede soundtrack!