American Falls (2010)

Documentaire

geregisseerd door Phil Solomon

Phil Solomon verandert op chemisch wijze16 millimeter films in dikke pasteuze celluloid. Solomon vermengt elementen uit nieuwsfilmpjes, actualiteiten en narratieve films tot een monumentale hervertelling van de Amerikaanse geschiedenis, die parallellen trekt met en reflecteert op de huidige stand van zaken binnen de natie. Hij vermengt Houdini, Harold Lloyd, Buster Keaton en King Kong met presidenten, goudzoekers, spoorwegbaronnen en de burgerrechtenbeweging.

avatar van Malick
Waarom vrijwel elke experimentele / abstracte film onder het kopje 'documentaire' gezet moet worden blijft voor mij een raadsel (c.q. discussiepunt). Dat gezegd hebbende wil ik belangstellende wijzen op deze site.

Verder is er vrijwel niets van regisseur Philip S. Solomon op DVD / BR te krijgen. Het is volgens mij een regisseur die zijn werk enkel en alleen op 35MM laat zien. Zoals bijvoorbeeld Nathaniel Dorsky.