Riekes Liebe (2001)

Duitsland

geregisseerd door Kilian Riedhof
met Laura Syniawa, Florian Stetter en Axel Milberg

Na de dood van zijn vrouw wil Jürgen Wehmeyer dat ook zijn kinderen een kunstschaats-paar worden. Rieke en Niels zijn onafscheidelijk. Echter wanneer Nils ogenschijnlijk verliefd wordt op Lydia, ook een kunstrijdster, en met haar gaat trainen nadat Rieke bij het schaatsen gevallen is, doet deze er alles aan om haar broer voor zich terug te winnen. Daarbij gaat ze over morele grenzen.

Voor een commerciële tv zender als sat 3, op zijn minst een opmerkelijke en gedurfde keuze: een film over een heikel thema als incest tussen broer en zus in de vorm van een drama over een tragische en compromisloze liefde en dan ook nog met frontaal naakt. De regisseur heeft gezorgd voor een gevoelig bewerkt puberteitsdrama, echter ook traag.