&Me (2013)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Norbert ter Hall
met Verónica Echegui, Mark Waschke en Teun Luijkx

De 24-jarige rechtenstudent Edurne Varona verhuist vanuit Sitges (Spanje) naar Brussel om stage te lopen bij de EU. Op haar eerste werkdag botst ze met een enorme klap tegen de 40-jarige Duitse Eduard Schiller op. De in de liefde teleurgestelde homoseksuele Eduard is vanuit Berlijn naar Brussel gekomen om een nieuw leven te beginnen. In zijn zoektocht naar geluk heeft hij besloten het roer drastisch om te gooien en op zoek te gaan naar een vrouw. Edurne en Eduard zien in de botsing de aanleiding voor een bijzondere relatie. Alles verandert wanneer ze de mooie 30-jarige Nederlandse verhuizer Richard Merkelbach ontmoeten. Tussen Eduard en Edurne ontstaat een strijd om de liefde van Richard. De confrontatie met de waarheid brengt ze alle drie een heel verschillend antwoord op de dezelfde vraag: hoe word ik gelukkig?

Het scenario van de film is gebaseerd op de roman "Fremdkörper" van Oscar van den Boogaard.

Vanaf 14 maart 2013 in de bioscoop (Cinéart)

De eerste beelden uit de film: link (rechtsonder)

avatar van Quentin
Ziet er aardig uit, vooral interessant omdat het zich bijna geheel in mijn habitat (eigen straat, favoriete cafe, werkplek, etc.) af lijkt te spelen.

Win kaarten voor de première (voor jou + 50 vrienden)

avatar van Macmanus
Slappe trailer. Kan best een aandoenlijke film zijn maar de trailer is slap gemaakt.

Fijne hoofdrolspeelster..

De Filmkrant :: &Me

Al verdere eerste geluiden?

&Me is een film met het hart op de juiste plek maar dat hart moet wel gedotterd worden om levensvatbaar te zijn. Ritmestoornissen en aderverkalking halen de spanning eruit.

Best hilarisch vaak dat geforceerde pretentieuze geneuzel in de Filmkrant (waar verder veel goeds en fijns in staat, hoor).

avatar van timburton

Gelukkig is deze film een stuk minder pretentieus dan die film. &ME is een leuke, niet al te diepzinnige komedie op maat, met een bijzonder interessant, Europees concept.

avatar van Mc
Mc
timburton schreef:

Grappig, ik dacht juist misschien zoiets te zien te krijgen. Helaas is de film een oppervlakkige, grappig bedoeld (maar ook dat is niet gelukt) geschreven, slecht geacteerde variant op dat concept. Europa op de achtergrond doet het ook niet echt voor mij, onduidelijk wat de maker er precies mee wil zeggen. Allemaal leuk en aardig dat het hele EU-parlement elke 2 weken verhuist, maar om dat als aanknopingspunt voor de bindingsangst (?) van de personages te pakken was mij wat te vergezocht.

Het leek of de regie elke keer de aanwijzing 'overdrijf maar lekker' had gegeven, met name de scène in het bad was echt wanstaltig. Een soort eerste toneelschoolles '10 emoties in 30 seconden.'

Geen geslaagd product.

avatar van cantforgetyou
Vreselijke slechte film. Op alle gebieden. Een soort 'Drei', maar dan heel slecht.

avatar van 93.9
Aarige film, maar steekt er nergens boven uit. Boek ook lastig te verfilmen denk ik...

avatar van Zeriel
Ronduit slecht.

avatar van Zeriel
cantforgetyou schreef:

Goh.... Daar kwam ik ook al uit op 1 ster.

Er werd wat ondoelmatig en nietszeggend afgerend, in deze onevenwichtige, ietwat geforceerd overkomende romantische komedie, over een ingewikkeld (driehoeks)liefdesbestaan, waarin in diverse talen gecommuniceerd werd. In ieder geval was wat meer dramatiek niet misplaatst geweest. Duidelijk (voor wie het nog niet wist) werd wel wel een inefficiënte geldverslindende draak de Europese Unie in feite is.