&Me (2013)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Norbert ter Hall
met Verónica Echegui, Mark Waschke en Teun Luijkx

De 24-jarige rechtenstudent Edurne Varona verhuist vanuit Sitges (Spanje) naar Brussel om stage te lopen bij de EU. Op haar eerste werkdag botst ze met een enorme klap tegen de 40-jarige Duitse Eduard Schiller op. De in de liefde teleurgestelde homoseksuele Eduard is vanuit Berlijn naar Brussel gekomen om een nieuw leven te beginnen. In zijn zoektocht naar geluk heeft hij besloten het roer drastisch om te gooien en op zoek te gaan naar een vrouw. Edurne en Eduard zien in de botsing de aanleiding voor een bijzondere relatie. Alles verandert wanneer ze de mooie 30-jarige Nederlandse verhuizer Richard Merkelbach ontmoeten. Tussen Eduard en Edurne ontstaat een strijd om de liefde van Richard. De confrontatie met de waarheid brengt ze alle drie een heel verschillend antwoord op de dezelfde vraag: hoe word ik gelukkig?

Er werd wat ondoelmatig en nietszeggend afgerend, in deze onevenwichtige, ietwat geforceerd overkomende romantische komedie, over een ingewikkeld (driehoeks)liefdesbestaan, waarin in diverse talen gecommuniceerd werd. In ieder geval was wat meer dramatiek niet misplaatst geweest. Duidelijk (voor wie het nog niet wist) werd wel wel een inefficiënte geldverslindende draak de Europese Unie in feite is.