Rose of the Rancho (1936)

Actie / Western

geregisseerd door Marion Gering
met John Boles, Gladys Swarthout en Charles Bickford

Het is 1852. Mexico heeft onlangs afstand gedaan van Californië, dat door de Verenigde Staten toegelaten is tot de Unie. Het merendeel van de grondeigenaren uit Californië waren nakomelingen van ‘Dons’, die het honderd jaar daarvoor hadden gekoloniseerd. Op hun eigendomsbewijzen staat de handtekening en stempel van de reeds lang overleden Spaanse koning. Maar door een gat in de wet kan de titel ‘Don’ niet erkend worden en dit opent de deur voor georganiseerde grondroofbendes. Eén van die bendes staat onder leiding van Joe Kincaid, die een uitstekend legitiem excuus heeft voor plundering en diefstal. Met de hulp van de federale undercover agent Jim Kearney en burgerwachten, bindt de gemaskerde en als man vermomde Rosita Castro, de dochter van Don Pasqual Castro, de strijd aan tegen de tirannie van de outlaws.