Les Vauriens (2006)

Frankrijk

geregisseerd door Dominique Ladoge
met Laurence Côte, Jean Senejoux en Frédéric Papalia

Anna heeft haar vader nooit gekend. Na zijn dood besluit ze zijn huis te bezoeken om te zien wat ze over hem te weten kan komen. Begin jaren dertig kwam hij, verlaten door zijn ouders, als zesjarige terecht in een tuchthuis voor jeugddelinquenten. Armen, wezen en jonge criminelen dacht men hier allemaal op het rechte pad te kunnen zetten.

avatar van ewalk
Wanneer Ana te horen krijgt dat haar vader, Louis Delpierre, die ze nog nooit ontmoet heeft, overleden is, besluit ze naar zijn huis te gaan om uit te zoeken wie hij was. Wat ze daar ontdekt, had ze nooit voor mogelijk gehouden.

1933. Op tienjarige leeftijd zit de kleine LouLou gevangen op Belle-Isle-en-Mer. Zijn misdaad is dat hij verlaten is door zijn ouders. In deze tijd is het niet zeldzaam jonge delinquenten gezamenlijk met wezen en verlaten kinderen op te sluiten onder het mom van ze gezamenlijk op het goede pad te krijgen. In deze wereld geldt er geen wet, alleen de wet van de sterkste. Gelukkig wordt de kleine LouLou beschermd door Robert Favart, een jongen van veertien jaar.

Prachtige telefilm gezien op TV 5. Gebaseerd op waargebeurde feiten. Goed gespeeld en mooi gefilmd.