Koltsa Almanzora (1972)

Sovjet-Unie
Fantasy / Familie

geregisseerd door Igor Voznesensky
met Svetlana Smirnova, Lyudmila Dmitrieva en Fyodor Nikitin

Twee prinsesjes, Aleli en Augusta, verschillen met elkaar als de dag en de nacht. Augusta is hebberig en achterbaks, haar zus is de bescheidenheid en vriendelijkheid zelve. Tovenaar Almanzor laat hen twee ringen zien: de ene is van goud en de ander van blik. Slechts één van de ringen brengt macht, rijkdom en geluk. Veel prinsen komen op de mare af en dingen naar de hand van Augusta, die - hoe kon het ook anders - de gouden ring had genomen. Aleli krijgt slechts de bewondering van de zachtaardige hovenier Sinsiver.