Great Expectations (1934)

1 stem

Drama / Romantiek

geregisseerd door Stuart Walker
met Henry Hull, Phillips Holmes en Jane Wyatt

Groot-Brittannië rond 1812. De negen jaar oude wees 'Pip' Pirrip woont met zijn onsympathieke oudere zus en haar goedhartige echtgenoot en smid Joe Gargery op het platteland. Tijdens een bezoek aan het graf van zijn moeder in de buurt van de heide, wordt Pip aangevallen door Abel Magwitch, een uit een gevangenisschip ontsnapte gevangene. Pip wordt door Abel geïntimideerd en in zijn opdracht gaat Pip voedsel en drank stelen bij de Gargeries. Hoewel Abel aanvankelijk Pip geïntimideerd had, vormt zich tussen deze geharde crimineel en de jongen al snel een band. Maar dan wordt Abel weer gevangen genomen.