Anaglyph Tom (Tom with Puffy Cheeks) (2008)

Experimenteel

geregisseerd door Ken Jacobs

In Anaglyph Tom keert Ken Jacobs terug naar de bron uit 1905 voor zijn structuralistische film uit 1969, Tom, Tom, the Piper's Son. In zijn eerdere film, een cinematografische deconstructie, her-fotografeerde en manipuleerde Jacobs een filmfragment uit de begindagen van de film, en drong hij binnen in het beeld om het te sublimeren. In Anaglyph Tom past de maker het anaglief-3D-proces toe op de originele beelden, waarbij hij de ervaring van de diepteperceptie zelf tot onderwerp maakt van zijn onafgebroken experiment.