Kiss of Araby (1933)

Avontuur / Oorlog

geregisseerd door Phil Rosen
met Maria Alba, Walter Byron en Claire Windsor

Terwijl majoor J.W. Courtney, commandant van het Britse leger in Arabië, in de woestijn jacht maakt op plunderende stamleden, gaat zijn vrouw door met haar liefdesaffaire met kapitein Randall. Courtney keert eerder terug naar de buitenpost en zijn vrouw zoekt haar toevlucht in de barakken van luitenant W.B. Lawrence. Vanwege een erecode zwijgt Lawrence en wordt hij uit het leger ontslagen. Lawrence sluit zich vervolgens aan bij het leger van El Rahman en hij wordt een sjeik van de woestijn. Dan breekt er een strijd uit tussen het leger en de stamleden, die door Randall is uitgelokt.