Lost and Sound (2012)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Lindsey Dryden

Een creatieve documentaire - gemaakt door een gedeeltelijk dove regisseur - die zich een weg baant door een angstaanjagende wereld van stilte en geluid, via de oren en de breinen van drie verschillende mensen. De één is een danser die doof geboren is, de tweede een jonge pianist die haar gehoor als baby verloor en tenslotte een muziekcriticus die als volwassene plots met gedeeltelijk gehoorverlies te kampen krijgt. Wat waren en zijn de gevolgen? Kunnen zij de muziek weer terugvinden? En kan de muziek hen weer bereiken?