La Paura (2009)

Frankrijk / Italië
Documentaire / Drama

geregisseerd door Pippo Delbono

Geheel geschoten met een mobiele telefoon, toont de Italiaanse theatermaker en kunstenaar Pippo Delbono hoe de angst toeslaat in Italië. Van een Italiaans TV-programma dat gaat over overgewicht bij kinderen, de politieke cultuur in Rome, tot de stigmatisering van Roma-zigeuners en andere buitenlanders. Ook filmt hij in Milaan de begrafenis van een jonge Afrikaanse immigrant, die op 14 september 2008 door de eigenaren van een winkel, vader en zoon, werd gedood voor het stelen van een pak koekjes. Delbono filmt om niet te vergeten, en registreert tragische gevolgen van het alledaagse racisme.