Tarzan Istanbulda (1952)

Turkije
Avontuur

geregisseerd door Orhan Atadeniz
met Tamer Balci, Hayri Esen en Necla Aygül

Tarzans oom leidt een expeditie naar Afrika op zoek naar de schat van Tarzans ouders. Ze ontmoeten Tarzan, maar raken dan in een dodelijke gevecht met een inheemse stam. Tarzan zal alles op alles moeten zetten om doden te voorkomen.

avatar van movie acteurs
De allereerste Tarzan ripp-of. Geen hoogtepunt maar hierna kwamen er vele anderen, meer dan men denkt. Deze Turkse ripp-of van de jungle held komt maar traag op gang. Opvallend was dat sommige scene's van de film Tarzan's Revenge uit 1938 werd nagebootst. Ook natuurlijk wat beelden uit die film gepikt en ook nog een paar seconden beelden gejat van Tarzan of the Apes uit 1918. De Tarzan acteur was te belachelijk voor woorden en komt nauwelijks op gang. De uitwerking is enorm goedkoop, maar vooral als de hoofdpersoon dan weinig op gang komt, wat je verwacht, is er helemaal niks meer aan.
1,0.