Karaman (2012)

Duitsland

geregisseerd door Branka Prlic en Tamer Yigit
met Isilay Gül, Talu Emre Tüntas en Burak Yigit

Eén gezin, twee strijdtonelen. Zehra reist uit Istanboel om een weekend door te brengen met haar familie in Karaman, een stad in centraal Anatolië. Het is alweer vijf jaar geleden dat ze er is geweest. Haar vader Hamit, een voormalig legerofficier, moet nog steeds met zichzelf in het reine komen over het feit dat zijn dochter nu een praktiserende moslima is en een tegenstander van het leger. Zehra en haar broer Erol kruisen de degens, omdat Erol niet overtuigd is door het geloof van zijn zus. Als 'black metal'-fan, lijkt Erol in niets te geloven, en probeert zijn zus altijd te provoceren met zijn destructieve inslag.