Zoológico (2011)

Chili

geregisseerd door Rodrigo Marín
met Alicia Rodríguez, Luis Balmaceda en Santiago de Aguirre

Portret van drie verveelde Chileense pubers uit de middenklasse van Santiago. Ze zwerven wat door de buitenwijken, winkelcentra, surfen wat over het internet voor porno en geweld, maar belanden plotseling in de no-go area van Santiago.

Te zien op het LAFF in Utrecht binnenkort. Lijkt me de Chileense versie van 25Watts, Temperado de Patos en/of Winter Vacation (hoewel 1 van de 2 plot beschrijvingen die ik vond wel meer ontwikkeling en suspense suggerreerde), dus: starbright boy pak je agenda maar!
Woensdag 25 april (20.15u) en donderdag 26 april (15.15u).

avatar van david bohm
Ánibal, Belén en Camilo zijn klasgenoten die we volgen tijdens hun dagelijkse beslommeringen in het groene Santiago de Chile. Het tempo van de film is traag, er gebeurt dan ook vrij weinig.
De film is qua opzet te vergelijken met 25 Watts, maar voor zover ik me kan herinneren is dat een dynamischer en interessantere film.
Beschrijving hierboven klopt mijns inziens niet, heb niets van een no-go area gezien.

avatar van morpheus2000
david bohm schreef:

Heel Santiago zal wel een no-go gebied zijn of misschien de dierentuin....
Maar jemig,
wat een trage film en wat gebeurd er godsgruwelijk weinig.
Mijn studententijd was al dodelijk saai, maar daar in Chili kunnen ze er blijkbaar ook wat van.

avatar van Decec
Een redelijk dramafilm...
Prima verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Redelijk kwaliteit breedbeeld
(geen HD aanwezig)...
Prima geluid/muziek
(geen Dolby Digital aanwezig)...

Deze film heeft echter jaartal 2011, via imdb heeft jaartal 2013 maar dit klopt niet.

avatar van SanderPuntCom
Na de trailer gezien te hebben, lijkt het wel alsof Elephant de inspiratie hiervoor was