Ova Ne e Amerikanski Film (2011)

Alternatieve titel: This Is Not an American Movie

Macedonië
Actie / Misdaad

geregisseerd door Saso Pavlovski
met Senko Velinov, Ky Evans en Tanya Mickov

Skopje, vandaag. De 'baas' is een man van middelbare leeftijd die de leiding heeft over een bende kleine criminelen, die leven van oplichting en afpersing. Terwijl hij en zijn bende dromen van een grote slag, is hun dagelijkse bestaan niet echt rooskleurig. Meestal brengen ze hun tijd door in kroegen, met het overdrijven van hun belangrijkheid en het praten zoals in Amerikaanse films. Maar natuurlijk zijn zij niet in een Amerikaanse film en zijn ze gedoemd om te falen in al hun pogingen om op zo'n manier te leven. Daarom droomt de 'baas' nu van een grote kraak, de geheime kamer van de CIA.