Let It Come Down: The Life of Paul Bowles (1998)

Canada
Documentaire

geregisseerd door Jennifer Baichwal
met Paul Bowles, William S. Burrooughs en Allen Ginsberg

Een poging om het leven van de mysterieuze expat en schrijver Paul Bowles te beschrijven en doorgronden. Bowles was eveneens componist en vertaler. Hij groeide op in Amerika, maar vertrok in 1947 naar Marokko, waar hij de succesvolle roman 'The Sheltering Sky' schreef. Met gebruik van oude home video's en interviews met onder andere William S. Burroughs, Allen Ginsberg en zijn vrouw Jane die hem vergezelde gedurende vijftig jaar in Marokko. Te zien is een man die de dood nabij is, maar wel vrede met zichzelf en zijn verleden heeft gevonden. Hij praat over zijn filosofie betreffende het schrijverschap (of beter gezegd: het ontbreken ervan), zijn leven met Jane, zijn homoseksualiteit en zijn complexe relatie met zijn 'adoptieland' Marokko.

Meneer Bungel