Un Bounty Killer a Trinità (1972)

Alternatieve titels: A Bounty Killer for Trinity | Bounty Hunter in Trinity

Italië
Western

geregisseerd door Oscar Santaniello
met Jeff Cameron, Enzo Pulcrano en Attilio Dottesio

De bevolking van het dorpje Trinity besluit een premiejager in te huren om hen te beschermen tegen een groep Mexicaanse bandieten die de omgeving terroriseren. Een bloederig gevecht tussen de premiejager en de bandieten zal bepalen wie zeggenschap over het stadje krijgt...

Er bestaan er 2 van : Trinita films van Joe d'Amato...want het was wel degelijk Aristide Massaccesi die deze film uncredited regisseerde, dwz dattie een paar dagen wat aanwijzingen gaf bij het draaien in een Toscaanse achtertuin. Dit universele Genie dat vroegtijdig van ons heenging verzorgde buitendien - wel credited- de fotografie en het scenario, en net als in de andere Trinita verzorgt hij hier tevens een cameo :
na de eerste shoot out zien we een gozer met een hele grote neus onder een hele brede hoed 2 man omleggen alvorens te sneven, ondanks de kleurspoeling herken je hem waarschijnlijk zonder problemen.

Net als zijn eerste heeft deze Trinita allicht geen hol te maken met de befaamde saga van H&S, itt die eerste betreft het hier niet eens een komedie. Het verhaal voor zover aanwezig is hierboven in een paar zinnetjes reeds geheel aangeduid, wie er gaat winnen zal niet verrassen. De eponieme held wordt uiteraard vertolkt door z- spaghetti icoon Cameron, die in de tweede helft de bodycount die in de eerste al op peil was nog drastisch mag opschroeven. De goede man doet dit per revolver, dubbelloops rifle, vuist, mes, dynamiet en...kruisboog. Bodycount dik 50 +, in feite wordt vrijwel de gehele speelduur gevuld met gewelddadige confrontaties, en zo hoort het ook.
Cameron vrijwel de enige gekende naam in de z- cast, het betreft zoals reeds aangestipt een spotgoedkope veredelde amateurvoorstelling, die bodycount was ook slechts mogelijk door de figuranten meermaals te laten herrijzen natuurlijk. Westernsfeer nul, achtertuintje in Toscane, kringloopwinkeloufits etc. , u kent het wel. De trademark d'Amato fotografie is een meerwaarde, soms handheld en af en toe volslagen hysterisch, denk aan die pans tijdens de door Dottesio voorgezeten notabelenvergaderingen ! Wel jammer dat Joe 5 jaar te laat begon met regisseren dan wel 5 jaar te vroeg werd geboren, hij had aanleg voor het genre.
Dit hap slik weg spaghettietje is op DVD uitgebracht in IT.