Scotland Yard (1930)

Alternatieve titel: Detective Clive Bart

Misdaad / Romantiek

geregisseerd door William K. Howard
met Edmund Lowe, Joan Bennett en Donald Crisp

Tijdens de Eerste Wereldoorlog slaat Dakin Barrolles op de vlucht na een mislukte bankoverval. Hij ontmoet bij toeval een stomdronken bankier en diens vrouw en steelt een medaillon met de afbeelding van de bankier. Om de politie te ontwijken sluit Dakin zich aan bij het leger en wordt naar het front gestuurd. Daar raakt hij zodanig gewond dat zijn gezicht onherkenbaar verminkt raakt. Een plastisch chirurg vindt het medaillon en herstelt het gezicht van Dakin naar de afbeelding op het medaillon. De bankier blijkt ook naar het front gestuurd te zijn en wordt als vermist opgegeven.