Desperate Journey: The Allison Wilcox Story (1993)

geregisseerd door Dan Lerner
met Mel Harris, Dana Ashbrook en John Schneider

Zwangere Allison is een zeilliefhebster en besluit om nog een keer te zeilen voordat ze bevalt van haar baby. Ze geeft zich op als bemanningslid van een grote zeilboot. Tijdens de zeiltocht op de Atlantische Oceaan hoort Allison dat er een orkaan op hun hielen zit en ze waarschuwt de kapitein. Deze weigert echter haar verzoek om terug te keren naar de haven in te willigen en tot overmaat van ramp ontdekt Allison dat de apparatuur waarmee noodsignalen kunnen worden uitgezonden ontbreekt.

Weer een uitstekend drama gemaakt voor de tv en de film berust op ware gebeurtenissen.