Pension Freiheit (2012)

Duitsland
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Markus Kleinhans en Marcus H. Rosenmüller
met Stefan Rannersberger, Luky Zappatta en Stefan Schneider

Bad Tölz, 1988. In het pension Freiheit was er een explosie. Een bompakket ontplofte en de eigenaar werd zwaar verwond. Geen reden voor de twee commissarissen, Walter Degenhardt en Rio Hartmann, om actie te ondernemen. Pas als de geheime minnares van Degenhardt sterft in haar hotelkamer, zetten de twee politiemannen zich met tegenzin aan het werk. Zij komen op het spoor van Stasi-agenten, die undercover op rooftochten gaan in de Beierse provincie. De reden daarvoor ligt bij een lokale Franciscaner priester, die medewerker is van mensensmokkelaars, die Oost-Duitse burgers het land binnenbrengen.