Port of Hell (1954)

geregisseerd door Harold D. Schuster
met Dane Clark, Carole Mathews en Marshall Thompson

Reserve-officier van de marine Gibson Pardee regeert met harde hand als commandant van de kustwacht in de haven van Los Angeles. Zijn assistent en tevens beste vriend is Marshall Walker die aan een rolstoel gekluisterd is. Op een dag wordt hun grootste vrees bewaarheid: de kapitein van een schip komt met de mededeling dat hij een atoombom vervoert die elk moment door de communisten tot explosie kan worden gebracht. In een race tegen de tijd proberen Pardee en Marshall het schip naar open zee te slepen en roepen daarbij de hulp in van kapitein Stanley Povich, een oude vijand van Pardee.