Trois Mondes (2012)

Alternatieve titel: Three Worlds

Frankrijk

geregisseerd door Catherine Corsini
met Clotilde Hesme, Raphaël Personnaz en Arta Dobroshi

Al heeft het in zijn leven allemaal prima voor elkaar. Totdat hij iemand aanrijdt. Op aanraden van zijn vrienden gaat hij er snel vandoor zonder zich om het slachtoffer te bekommeren. Juliette, een jonge vrouw, heeft het ongeluk zien gebeuren. In het ziekenhuis ontmoet ze de vrouw van het slachtoffer, Vera, een illegale immigrante. Juliette besluit haar te helpen.

Un Certain Regard op Cannes.
Vanaf 14 maart 2013 in de bioscoop (Lumière)

Sorry, maar deze film is voor mij maar een saaie boel.
Had moeite om me wakker te houden en dat wil al wat zeggen.
Vond er niks aan, oervervelend

avatar van Decec
Een goede dramafilm...
Prima verhaal...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima acteerwerk...

avatar van qwatje
Een prachtfilm, over (nood) lot, hoe je daar mee omgaat en wat voor een impact dat op diverse levens heeft. De film toont hoe een gemaakte keuze, consequenties heeft, en hoe andere mensen daar onbedoeld in meegenomen worden. Prachtig drama, dat zo maar in het echte leven kan gebeuren. 3,5 ster.

avatar van Dievegge
De titel verwijst naar de drie milieus die naast elkaar leven in Frankrijk: de harde zakenwereld, het gewone volk en de illegale immigranten uit Moldavië. Het komt letterlijk tot een botsing tussen deze milieus. Het draait vooral om het gewetensconflict waar Al mee worstelt. Kun je na zo'n voorval gewoon verder leven? Ongewild raakt ook de sociaal voelende Juliette erbij betrokken. De affaire vond ik overbodig en minder geloofwaardig. De confrontaties leiden tot scherpe dialogen. Via hun financiële en emotionele strubbelingen ga je meeleven met de personages en je afvragen hoe je in hun plaats zou reageren.