Bellicher: Cel (2012)

3,00

Nederland
Thriller
88 minuten / 300 minuten (miniserie)

geregisseerd door Peter de Baan
met Daan Schuurmans, Anna Drijver en Huub Stapel

Hoe bestrijd je iemand die jouw identiteit gebruikt? Michael Bellicher (Daan Schuurmans) is 's nachts getuige van een raadselachtig auto-ongeluk met fatale afloop. Na te zijn verhoord, wordt hij tot zijn stomme verbazing aangehouden. Waarom is niet duidelijk, maar de politie is ervan overtuigd dat ze hem moeten hebben. Alles wat Michael zegt, lijkt zich tegen hem te keren. Hij wordt overgebracht naar een politiebureau in het Westland, waar hij te maken krijgt met een bizarre aanklacht, twee spijkerharde rechercheurs en een advocate die hem niet gelooft. Michael ontkomt en gaat koortsachtig op zoek naar antwoorden: wie heeft zijn identiteit gestolen en waarom?

41 BERICHTEN 8 MENINGEN
:P
Djarune schreef:
nog niet gezien maar een film van maar 88 min. lijkt me te weinig voor dit verhaal. Waarom geen 120 min. ?

Ik ben ook benieuwd hoe men inderdaad 6 afleveringen van 45 minuten in 88 minuten speelfilm lengte kan proppen zonder verlies van het complete verhaal
Ik zou voor de grap na het zien van de miniserie ook nog even de speelfilm mee moeten pakken.

Jammer dat na de filmische en spannende eerste serie zo'n oppervlakkig en lelijk gedraaid broddelwerkje wordt afgeleverd. Onbegrijpelijk ook, eigenlijk.

Een beetje overdreven hoe hij van het ene in het andere valt.
Maar ons heerlijk vermaakt.

Hele spannende serie en Daan vind ik een topper en huub stapel een hele slechte acteur.

Spannend. Goede acteurs. Aanrader !

avatar van cantforgetyou
Aardige film. Op het laatst wordt die wel ongeloofwaardiger. Maar op zich niet slecht.

avatar van Toontje G
Valt niet tegen.

avatar van filmkul
Aardige Nederlands thriller. Het verhaal is best aardig en de film kent een zeer hoog tempo. Het verknippen van de mini-serie komt de film niet ten goede. Je kijkt echt naar losse stukken en de film ziet er ook verknipt uit. Het loopt allemaal niet echt gesmeerd. Verder bevat de film een aantal spannende scenes. Met name de scene in de kassen ziet er gelikt uit. Schuurmans acteert prima. 3.0

avatar van nadrin
Verhaal op zich is best goed. Maar er wordt emotieloos en staccato geacteerd

Goede Nederlandse film met een goed verhaal en prima acteerwerk.
Ook veel actie en spanning in deze prent, het had voor mijn part nog even mogen doorgaan.
Misschien dat ik ooit eens de miniserie kan vinden.

avatar van Glennekeeeee
degelijke nederlandse (actie)thriller. Ondanks dat het nergens vernieuwend is kijkt het wel lekker weg en probeert de film het ook degelijk naar voor te brengen. Bij sommige momenten krijg je wel een hollywood achtig gevoel (en dan bedoel ik niet de Direct to DVD films van Roel Reiné ) qua cinematografie. De cast speelt degelijk en ook Schuurmans weet zich staande te houden en laat veel meer zien dan het soap-acteurtje uit Westenwind en Costa. Het verhaal is wel nogal voorspelbaar maar de film behoud de vaart goed en ontrafelt genoeg kleine zaakjes die de zaak kunnen helpen. De actie is wel niet erg aanwezig (weet ook niet of het de bedoeling was). Een leuke achtervolging in de serres (had dat wel wel zitten met meer budget, had écht graaf kunnen zijn) en een loopje aan het station, dat was het. Het einde is goed en duidelijk dat het dingen kon openlaten voor de serie die nu wel mijn interesse opgewekt heeft om eens te bekijken.

Bellicher is een zeer degelijke thriller met een aardig spelende cast, een voorspelbaar maar degelijk uitgeschreven verhaal en een lekker niet-benelux achtige sfeer die het allemaal net wat een betere uitstraling geeft