Theater of War (2008)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door John W. Walter
met Meryl Streep, Kevin Kline en Tony Kushner

In Bertolt Brechts toneelstuk "Mother Courage and Her Children" staan oneindige oorlog en degenen die daarvan profiteren centraal. In de zomer van 2006 voert het Public Theater gezelschap uit Manhattan het stuk op met Meryl Streep in een van de hoofdrollen. Deze documentaire biedt een kijkje achter de schermen bij de productie van de moderne variant op het provocerende toneelstuk. Naast de voorbereidingen komen ook het tumultueuze leven van Brecht en thema's als marxisme, activisme, kapitalisme en het belang van kunst aan bod.