ad

Met onder meer: Peter Stormare, Robin Lundberg en Rolf Degerlund

Oorspronkelijke taal: Zweeds

Releasedatum: 4 april 2008

Over Varg

De Samen (oorspronkelijke bewoners van Zweden en Noorwegen) uit het noorden van Zweden worden geconfronteerd met de wetten van de moderne maatschappij. Wolven zijn in Zweden namelijk een beschermde diersoort en daar mag niet op gejaagd worden. Wat moet je als rendierenhouder doen wanneer je rendieren door een wolf wordt aangevallen? Een dilemma tussen trouw blijven aan de wet of kiezen voor je veestapel.

image

avatar van Robi

Robi

Een film over vader en zoon die een kudde rendieren hebben. Als een wolf de kudde bedreigt, wordt hij door de zoon gedood. Vader neemt de schuld op zich. Het is wel een mooie film. De sfeer is mooi en ook de beelden van het landschap zijn erg mooi. Toch is de film ook niet echt een hoogvlieger alhoewel het zeker geen slechte film is. Maar echt diep ging de film ook niet. En daarom denk ik dat ik hem ook weer snel zal vergeten.