Hotel Gramercy Park (2008)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Douglas Keeve
met Leee Black Childers, Nat Finkelstein en Deborah Harry

Het Gramercy Park Hotel in New York heeft een rijke geschiedenis. Zo huurde de familie Kennedy er ooit een hele verdieping en vierde Humprey Bogart er zijn bruiloft. Het was een plek waren de high society graag gezien wilde worden. In de jaren zeventig en tachtig trok het hotel tal van muzikanten en artiesten aan. Gramercy Park was een tweede thuis voor David Bowie, Blondie en andere grote rockers.

Matige documentaire over het verval van het Gramercy Park Hotel in New York dat een rijke geschiedenis heeft. De documentaire concentreerd zich vooral op de familie van wie het hotel is, en dat zij door verschillende tragedies hun hotel moeten verkopen. Qua structuur doet de documentaire nogal rommelig aan en is ook geheel met de hand geschoten. Maar hierin ligt ook een beetje de charme. Net zoals een aantal 'gasten' die al jaren in het hotel verblijven.