They Were Sisters (1945)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Arthur Crabtree
met Phyllis Calvert, James Mason en Hugh Sinclair

Aan het einde van de jaren dertig leiden drie verschillende zussen elk hun eigen leventje: Vera is een moderne onafhankelijke vrouw die bewust een stabiele relatie voor de lange termijn verwerpt ten voordele van kortstondige, maar spannende ontmoetingen. Charlotte is precies het tegenovergestelde: ze werkt zich kapot en wordt vernederd tot onderwerping en alcoholisme door haar sadistische echtgenoot Geoffrey. De derde zus Lucy probeert de brokken van Charlotte te lijmen door op te treden als bemiddelaarster en zich over de verwaarloosde kinderen te ontfermen.