Pampered Youth (1925)

geregisseerd door David Smith (I)
met Cullen Landis, Ben Alexander en Allan Forrest

De familie Amberson is de rijkste familie in een kleine stad in het midwesten van Amerika. Dochter Isabel is verliefd op Eugene Morgan, maar diens voortdurende dronkenschap zorgt voor een slechte naam en hij ontvlucht het stadje. Isabel trouwt met Wilbur Minfer, alhoewel ze niet echt van hem houdt. Ze krijgen een zoon, George. Door toedoen van Isabel groeit George op als een verwend kind en hij speelt het klaar het merendeel van de Amberson-rijkdom op te souperen. Wilbur komt te overlijden en Morgan, inmiddels een succesvol autofabrikant, keert terug naar het stadje. Isabel en Morgan krijgen wederom een relatie, tot afgrijzen van George. George heeft wel interesse in Lucy, de dochter van Morgan.