Man on Ground (2011)

Zuid-Afrika

geregisseerd door Akin Omotoso
met Hakeem Kae-Kazim, Fabian Adeoye en Fana Mokoena

Ade en Femi zijn verbannen Nigeriaanse broers. Ade is een succesvolle bankier in Londen, terwijl Femi, ooit een politieke dissident in eigen land, moest ontsnappen naar Zuid-Afrika, waar hij in vluchtelingenkampen woonde en allerlei baantjes had. De broers zijn niet alleen fysiek van elkaar vervreemd, hun relatie is bezaaid met onuitgesproken verraad, schuld en verachting, die zij al meedroegen vanaf het begin van hun jeugd. Tijdens een kort bezoek aan Johannesburg, ontdekt Ade dat zijn broer al een week vermist is. Hij wil de mysterieuze verdwijning van Femi onderzoeken.